Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

Ραιυμόν Κενώ - Για μια Ποιητική Τέχνη

Αχ θεούλη μου, τι ωραία που θα 'ταν να ΄γραφα ένα ποιηματάκι

Μπα! Να ένα που περνάει τώρα δα απο μπροστά μου
Ψιτ ψιτ ψιτ
Έλα εδώ χρυσό μου να σε εμπλέξω
Στο ίδιο περιδέραιο με τ΄αλλα μου ποιήματα
Έλα εδώ να σε εμπήξω
Στο οικοδόμημα των Απάντων μου
Έλα εδώ να σε εμπαταδώσω
Και να σε ενομοιοκαταλήξω
Και να σε ερρυθμολογήσω
Και να σε ελλυρικοποιήσω
Και να σε εμπηγασεύσω
Και να σε ενστιχώσω
Και να σε εμπεζολογήσω

Να πάρει η ευχή
Την κοπάνησε

(Μτφρ. Αχιλλέας Κυριακίδης, γενν. 1946)
-------------------------------------------------------------------------------

Ραιυμόν Κενώ - Γάλλος ποιητής, πεζογράφος και δοκιμιογράφος. Σπούδασε φιλοσοφία και απο το 1924 ως το 1929 εντάχθηκε στους υπερρεαλιστικούς κύκλους του Παρισιού. Ενδιαφέρθηκε, επίσης, για την ψυχανάλυση, και τη θρησκειολογία, ενώ σημαντική υπήρξε και η ενασχόληση του με το κινηματογραφικό σενάριο. Ήταν επιφανές μέλος της αντι-ακαδημίας των Παταφυσικών.
Έργα του - Βαρυχειμωνιά (1939), Ο φίλος μου ο Πιερό (1943), Ασκήσεις ύφους (1947), Η Ζαζί στο μετρό (1959) κ.ά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δείτε ακόμα